Zastanawiasz się nad tym co decyduje o sukcesie lub porażce firm florystycznych wchodzących na rynek? Jakie decyzje będą rzutować na dalszą przyszłość kwieciarni? Jakie pytania najczęściej zadają sobie przyszli właściciele kwiaciarni?
Najważniejsze w dobrym rozwoju i dużych zarobkach są chyba wiedza, doświadczenie, umiejętności, rozwój, kreatywność w tej branży no i oczywiście ciężka praca. Jest bardzo dużo punktów o które trzeba zadbać i które łączą się w całość przynosząc sukces. Nie należy bagatelizować żadnego z nich, jeśli chcesz być naprawdę dobra. Jednak na sam start niezwykle istotne dla Twojego biznesu jest m.in to, gdzie umiejscowisz swój punkt. Dlatego jeżeli jesteś na tym etapie z pewnością nie powinnaś działać w pośpiechu. Decyzja dotycząca miejsca kwiaciarni będzie miała duże znaczenie w funkcjonowaniu działalności.
Konkurencja w branży florystycznej
Pamiętaj o tym, że konkurencja nigdy nie śpi, zawszę będziesz musiała się z nią zmierzyć. Twoja oferta nie może odbiegać jakościowo od tego co moją inne kwiaciarnie w pobliżu. Wybierając lokaj sprawdź kogo będziesz mieć blisko siebie. Jak wyglądają ich kwiaciarnie, jakie mają usługi i czym się wyróżniają. Postaraj się wymyślić coś, co Cię od nich wyróżni, co sprawi, że będziesz lepsza. Wybierz takie miejscy w którym nie ma zbyt wiele kwiaciarni. Może uda Ci się znaleźć np. osiedle w którym nie ma jeszcze żadnej. To zdecydowanie będzie dobry punkt na Twoją działalność.
Kwiaciarnia w dużym mieście
Kwiaciarnia w mieście jest dobrym wyborem. Duży ruch pieszych i przejezdnych to większe prawdopodobieństwo odwiedzenia Twojego punku. Jednak nie decyduj się na lokal przy bardzo ruchliwej, przejezdnej drodze. Mimo bardzo dużego ruchu aut, istnieje prawdopodobieństwo, że nikt się nie zatrzyma aby kupić kwiaty. Zwróć szczególną uwagę aby pod kwiaciarnią (lub w jej pobliżu) było miejsce do zaparkowania auta. Potencjalny klienta może się zniechęcić brakiem możliwości pozostawienia auta w bezpiecznym miejscy i odjedzie, zwłaszcza kiedy jest w pośpiechu. Weź tez pod uwagę możliwość dojazdu, nie powinien on być utrudniony dla klienta.
Witryna kwiaciarni
Ludzie są wzrokowcami. Zagłębiają się w ofertę, dopiero gdy coś przykuje ich uwagę i spodoba się na tyle, ze będą chcieli zobaczyć co jest dalej. Bardzo ważna w przypadku kwiaciarni jest duża i widoczna witryna. Jeśli lokal posiada taką, to już duży plus. Jeśli ją dobrze zorganizujesz, w ciekawy i gustowny sposób możesz mieć pewność, że wielu klientów trafi do niej nawet jeśli nic w danej chwili nie potrzebują. Porozglądają się z zaciekawieniem co zawiera wnętrze, a skoro już będą i asortyment będzie zachęcający kupią chociażby dekorację, lub po prostu zapamiętają to miejsce i wrócą kiedy będą tego potrzebować.
Kwiaciarnia w centrum handlowym
Jest to miejsce, w którym ilość przechodzących w ciągu dnia ludzi jest zdecydowanie spora. Jednak uważaj! Możesz się rozczarować potencjałem galerii. Unikaj pięter. Wybieraj raczej lokale na parterze. Najlepiej, gdyby kwiaciarnia miała swoje miejsce zaraz przy wejść do galerii. Dobrym miejscem byłby też centralne ułożenie puntu z kwiatami.
Źródło zdjeć: floranext. pinterest, unsplash.
Bądź na bieżąco z nowymi wpisami i lekcjami, zapisując się do newslettera 🙂
[…] Jest wiele kreatywnych sposobów na otworzenie kwiaciarni. Spójrz na te pomysły florystów, które są łatwe, szybkie i nie wymagają dużego nakładu pieniężnego. Może to być początek biznesu z kwiatami lub po prostu kontynuacja rozwoju firmy. Ważne żeby każdy pomysł był przemyślany zwłaszcza jeśli decydujesz się ten standardowy sposób czyli kwiaciarnie w lokalu. […]