Kwiaciarnia w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie dla profesjonalistów w dziedzinie kwiatów. Dlaczego więc spora część aktywnie działających w branży florystycznej nie korzysta z mediów społecznościowych? Okazuję się, że głównym powodem dla którego nie mogą się zdecydować, jest obawa przed tym, że jest to zbyt trudne lub czasochłonne. Niektórzy zastanawiają się w którą stronę powinni pójść i jakie media wybrać. Które z nich są najlepsze dla kwiaciarni. Dotyczy to każdej kwiaciarni, która chce istnieć w sieci. Jesteś początkujący w tym temacie? Koniecznie przeczytaj.

Najlepsze media społecznościowe dla kwiaciarni

Jeśli chodzi o istnienie i wartość tego co umieszczasz w internecie, zdecydowanie polecam zacząć od własnej strony internetowej. Jest wizytówką firmy i bazą cennych informacji dla klientów a przede wszystkim prywatnym miejscem na, które tylko jako właściciel masz wpływ. Nie ulega jednak wątpliwości, że duży wpływ na biznes mają w dzisiejszych czasach socjal media, z których korzystają niemal wszyscy. Poznaj najlepsze serwisy społecznościowe dla swojego biznesu.

Facebook dla kwiaciarni

Facebook jest oczywistym wyborem na pierwszym miejscu. To największy i najbardziej rozbudowany portal społecznościowy na świecie. Ten fakt wynika nie tylko z liczby użytkowników korzystających z witryny. Jest to także niezwykle proste i intuicyjne miejsce do stworzenia własnego fanpage dla swojego biznesu. Facebook i kwiaciarnie idą w parze tak doskonale jak kawa z mlekiem 🙂 Ta witryna społecznościowa ułatwia zadawanie pytań przez obserwujących, dzielenie się z nimi pracami i przekazywanie informacji np. takich jak nagła zmiana w godzinach otwarcia danego dnia. Jeżeli masz już prywatne konto na Facebooku, pomyśl o firmowym koncie dla swojego biznesu. Pokaż wszystkim użytkownikom portalu swoje prace. Koniecznie podepnij do fanpage swoją stronę internetową i zdobywaj nowe możliwości.

Instagram florystyczny

W przeciwieństwie do Facebooka nie publikujesz tu długich wpisów. Zamiast tego publikuje się na nim zdjęcia z krótkimi opisami. To doskonałe miejsce dla każdego artysty, florysty, osoby, która chce podzielić się swoimi pracami i zyskać swoich fanów. Instagram jest rajem dla florystycznych profesjonalistów. Każdą wyjątkową pracę florystyczną możesz udostępnić na Instagramie i na Facebooku. Oba te portale można w pełni zintegrować ze sobą.

You Tube

Jest doskonałym narzędziem do publikacji filmów lub slajdów zdjęć. Jako specjalista z branży florystycznej możesz budować swój dobry wizerunek, pokazując swoje umiejętności i wiedzę na filmach instruktażowych. Budowanie swojej marki na YT za pomocą wideo działa korzystnie na rozpoznawalność i budowanie zaufania i więzi z klientami.

Pinterest

Jest podobnym serwisem społecznościowym do Instagrama. W tym miejscu umieścisz zdjęcia swoich prac. Różnica polega na tym, że zdjęcia są wyświetlane jako tzw. „szpilki” na tablicy. Można trochę to porównać do tablicy ogłoszeń. Dodatkowym plusem jest możliwość udostępniania każdej tablicy czy to we wpisach na blogach, czy samych zdjęć na innych społecznościowych portalach.

Pamiętaj o tym, aby każdy swój kanał społecznościowy umieścić na swojej witrynie kwiaciarni. Znasz już najpopularniejsze i zarazem najskuteczniejsze media społecznościowe na których zdecydowanie warto założyć konto i które pomogą w zdobywaniu popularności i udostępnianiu swoich materiałów, które z kolei mogą być udostępniane dalej przez odbiorców, jeśli dobrze się przyjmą.

Dodaj komentarz