„Głównym wrogiem kreatywności jest„ zdrowy rozsądek.” Pablo Picasso
Jestem przekonana, że jeśli prowadzisz biznes, to zdajesz sobie sprawę z tego, że marketing w mediach społecznościowych wygryza tradycyjny marketing. Z tego powodu, ważniejsze niż kiedykolwiek stało się przyciąganie uwagi odbiorców, przyszłych potencjalnych klientów za pomocą m.in. grafiki w mediach społecznościowych, portalach, blogach i stronach. Poza grafiką na w mediach społecznościowych, jeśli prowadzisz firmowego bloga, w którym przekazujesz wiedzę swoim klientom, będziesz potrzebować atrakcyjnej i unikalnej grafiki. W tworzeniu własnych, niekonwencjonalnych grafik, pomoże interaktywne narzędzie takie jak Canva.
Jak wiemy, obrazy w sieci mają równie duży wpływ, jak zamieszczane treści. Powiedziałabym nawet, że grafika zwłaszcza na portalach społecznościowych typu Facebook, ma większą moc jak sama treść. Grafika będzie miała wpływ na zmiany w świecie „polubień” obserwujących, a także klientów, których zyskujesz.
Jak zacząć tworzyć niesamowite grafiki, przykuwające uwagę przyszłych klientów?
Canva pozwala szybko tworzyć piękne projekty, a najlepsze jest to, że nie są potrzebne żadne umiejętności projektowe. Serwis posiada darmową i mocno rozbudowaną wersję darmową. Jednak za niewielką miesięczną opłatą można korzystać ze wszystkich możliwości, grafik, szablonów itd.
Po zarejestrowaniu się w serwisie Canva zobaczysz teraz swoją stronę główną. To jest pulpit nawigacyjny, w którym można rozpocząć tworzenie projektu. Aby rozpocząć projektowanie, kliknij Utwórz projekt po lewej stronie paska narzędzi, wpisz wybrany projekt w pasku wyszukiwania lub wybierz szablon na środku strony głównej. Po wybraniu szablonu otworzy się on w edytorze Canva.
Kiedy znajdziesz się już w edytorze, możesz zacząć projektować. Będzie potrzebna odrobina kreatywność. Nie martw się, jeśli czujesz się zagubiony w obsłudze tego. Canva jest bardzo intuicyjne i nie wymaga posiadania żadnej wiedzy, szybko połapiesz jak na niej pracować. Zaprojektowanie własnej grafiki polega no doborze elementów i stworzeniu własnej wizji. Możesz również wybrać najładniejszy dla siebie szablon i zmienić jedynie tekst na grafice 🙂
- Pasek menu – znajduje się w górnej części edytora. Tutaj możesz uzyskać dostęp do funkcji Cofnij, Ponów, Zmień rozmiar, Udostępnij, Pobierz, Utwórz animację, Zamów odbitki i wiele więcej. Z tego miejsca będzie można zobaczyć stan zapisywania projektu.
- Panel boczny – Panel, który pojawia się po lewej stronie edytora Canva, umożliwia dostęp do szablonów i elementów, których można użyć w projekcie graficznym.
- Płótno – w centrum znajduje się płótno lub rozpoczęty projekt. Weź to pod uwagę jako główny obszar roboczy, ponieważ to tutaj będziesz tworzył projekt graficzny.
Szablony ułatwią stworzenie profesjonalnego projektu dla Twojej firmy florystycznej. Możesz również projektować od zera, jeśli czujesz się kreatywny. Kliknij ikonę tekstową na panelu bocznym, aby dodać niestandardowe czcionki, i użyj opcji koloru na pasku menu, aby dostosować kolory.
Po ukończeniu arcydzieła z grafiką kwiatową nadszedł czas, aby go pobrać lub bezpośrednio opublikować. Kliknij przycisk Udostępnij lub ikonę strzałki na pasku menu, a zobaczysz listę rozwijaną wszystkich opcji wysyłania, pobierania, a nawet możesz zamówić odbitki.
W razie trudności w stawianiu pierwszych kroków służę pomocą! Piszcie śmiało 🙂
Canva jest super. Warto też poznać jakie kolory do siebie pasują, jakie stosować na reklamach na facebooku i tak dalej. Ładna kreacja to jedno, ale wyróżnienie się na tle innych w sensie żeby oko klienta się zawiesiło to drugie 🙂